Een warm zorgverhaal over eten

Warme zorg gaat ook door de maag

De organisatie van de maaltijdbedeling in Asster werd de voorbije jaren gereorganiseerd. Onze drijfveer: op een kwalitatieve en efficiënte wijze patiënten, bezoekers en personeel maaltijden aanbieden. Als ondersteunende dienst moet je waakzaam blijven en bereid zijn te luisteren. Na een klacht over de maaltijden organiseerde de patiëntengroep jongvolwassen een overleg met de keuken.

“Als diensthoofd voeding werd ik ontvangen door de groep. Er was een voorzitter, een secretaris kortom het was een goed voorbereide vergadering met een missie. Mijn eerste taak was om te luisteren…en dat werd een schitterend ervaring: de jongeren hadden de meeting zo goed voorbereid, hun verwachtingen duidelijk geformuleerd en functioneerden als een eenheid. Het was een plezier om met hen samen te werken. Samen met de groep en de voorzitter tekenden we een traject uit waardoor wij als keuken aan hun verwachting konden voldoen.

Het leuke is dat deze patiënten – wij zien ze als onze klanten – op een heel volwassen en rijpe manier hun verwachtingen hebben kunnen en mogen kenbaar maken. Dat hun problemen met enkele wijzigingen in onze manier van handelen opgelost konden worden. Het was een warme en eerlijke ervaring. Een ervaring die ons dagelijks werk als ondersteunende dienst sterker maakt en bijdraagt tot warme zorg!”

>> ontdek meer warme verhalen