Kwaliteitsvolle zorg binnen Asster

Vertrekkend vanuit onze opdrachtsverklaring is het werken aan hoogstaande, efficiënte, en veilige zorg voor onze patiënten een prioriteit binnen het psychiatrisch ziekenhuis Asster en het psychiatrisch verzorgingstehuis De Passer. Samen met onze 850-tal gemotiveerde medewerkers willen we continu onze kwaliteit van zorg en veiligheid verbeteren.

Om de kwaliteit van zorg binnen onze voorzieningen te verzekeren, zet Asster actief in op een aantal initiatieven, waaronder:

Werken aan kwaliteit en patiëntveiligheid is een opdracht van alle interdiciplinaire teamleden en van de zorg-ondersteunende diensten. Daarnaast beschikt Asster over een specifieke dienst Kwaliteit en Patiëntveiligheid, bestaande uit een manager Kwaliteit en Patiëntveiligheid en drie medewerkers.

Wenst u meer informatie rond kwaliteitsthema’s? Heeft u zelf suggesties voor het verbeteren van onze kwaliteit van zorg? Meld het ons via kwaliteit@asster.be of via ons centraal telefoonnummer (tav Mevr. Riet Fonteyne, manager Kwaliteit en Patiëntveiligheid).

Warme zorg

Warme zorg is zorgvrager- en familiegerichte zorg.  Wij vinden dit belangrijk omdat het leidt tot betere uitkomsten van de zorg en een grotere tevredenheid over de zorgverlening. Daarom hebben we extra aandacht voor de stem van zorgvrager en focussen ons op wat voor hem belangrijk is.

Als een zorgverlener dit doet, dan creëert dit onmiddellijk vertrouwen, stelt men zich empatisch op en geeft men aan dat de zorgvrager echt belangrijk is. Dit geeft zowel aan de zorgvrager als aan de zorgverlener een ontzettend fijn gevoel en heeft ontegensprekelijk een impact op de kwaliteit van de zorg.

Asster deed mee aan de internationale ‘What matters to you dag’  (http://www.whatmatterstoyou.be/.  Een initiatief met als doel om extra aandacht te geven aan warme acties. >> Via deze link ontdek je een aantal van onze warme acties.